Archief Agenda Contact Disclaimer Adverteren Abonneren
Beheer Nieuws Blog Techniek Projecten Green-Industry-Profile
Greenkeeper
Fieldmanager
Boomzorg
Boom-In-Business
Dak & Gevel Groen
Groundsman

BLOG: Wilco Boender (Verheij Integrale groenzorg): It’s not rocket science

vrijdag 3 oktober 2014

’Handel alsof wat je doet verschil maakt. Dat doet het namelijk’, aldus de Amerikaan William James eind van de 19e eeuw. En Wilco Boender van Verheij Integrale groenzorg is van mening dat hij gelijk had.

Er wordt mij wel eens gevraagd waar nu het onderscheidend vermogen van onze organisatie ligt. Dat lijkt een vrij makkelijke vraag, want ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft natuurlijk zijn unique selling points. Dus wij ook. En “unique” veronderstelt dat het wel onderscheidend moet zijn. Een kort kijkje in de keuken van ons onderscheidend vermogen. Gras maaien doen we al meer dan 50 jaar op min of meer dezelfde wijze. Hagen knippen en onkruidvrij maken van plantvakken en verhardingen ook. En als er dan wat nieuwe machines en technieken op de markt komen (robotmaaiers, accugereedschap) hebben alle bedrijven het binnen korte tijd in huis. Doorgaans zit het onderscheidend vermogen in een concurrentiestrijd niet in de techniek.

Groenvoorziening is immers geen rocket science. We moeten het praktisch en actueel houden. Dan blijft er maar één aspect over en dat is de factor “mens”. De mensen van Verheij maken het verschil. En dat wordt vanaf het eerste contact gemerkt en is in het gehele proces van realisatie te merken. Voor opdrachtgevers, bezoekers en gebruikers van de buitenruimten. Wij maken het verschil vanuit twee menselijke factoren. Kennis en empatisch vermogen. Vakkennis (ambacht en techniek) is in een professioneel bedrijf onmisbaar en bij ons in ruime mate aanwezig. Kennis van mens en maatschappij is tegenwoordig even onmisbaar, maar gelukkig(!!) niet in ieder groenbedrijf aanwezig. Juist daar ligt ons onderscheid. Op tal van thema’s bij diverse opdrachtgevers willen en kunnen meedenken, meepraten en meedoen. Om uw buitenruimten goed te laten functioneren en toegevoegde waarde te kunnen leveren.

Dan gaat het niet meer over het gras of de bomen maar over bewonersparticipatie, cliëntbeleving, ontzorging, toepassing van schouw-en routingapps, social return en vooral de praktische invulling daarvan. En om over deze thema’s bij overheden, zorg- en onderwijsinstellingen, bedrijven en industrie mee te kunnen praten is actuele kennis van maatschappij, politiek, samenleving én groentechniek onmisbaar. Anders zijn het lege hulzen en zijn we volgend in plaats van initiërend. Daar komt dus de tweede factor van onze mensen naar voren. Empatisch vermogen. In uw werk, uw wensen, uw beleving, uw collega’s, uw omgeving en uw locatie. Dit is maatwerk en niet in één concept te omvatten. U zit om de tafel met meer dan een groenvoorziener. U zit om tafel met mensen die meer kennen dan de latijnse namen van uw tuinflora. Wij investeren met onze kennis en empathie in uw organisatie en u als mens. Daar ligt ons onderscheidend vermogen!


GERELATEERD NIEUWS

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.
REACTIE PLAATSEN
Naam:
E-mail (wordt niet getoond op de website):
Reactie:

VACATURES