Stihl focust met innovatieve producten op energietransitie |
|
|
|
|
| 181 sec |
Keur van oplossingen ter ondersteuning van professionele eindgebruiker
De energietransitie is een grote uitdaging voor de groensector. In de stand van Stihl is dit een van de belangrijke thema's, waarbij de leverancier van (accu)machines en accessoires de professionele eindgebruiker wil ondersteunen. De elektrificatie van Stihl-gereedschappen en -machines schrijdt voort en er zal aandacht zijn voor oplossingen op het gebied van energy management en machineparkbeheer. Daarnaast zijn uiteraard de laatste noviteiten en ontwikkelingen bij Stihl te zien.
Gebruik van mobiel powerstation PS 3000 |
Stihl is traditiegetrouw te vinden op Groen Techniek Holland. ´Het is echt een demonstratiebeurs; klanten kunnen zelf machines in actie zien. Ook zijn er mogelijkheden om onze machines zelf te testen, mits de nodige beschermingsmiddelen worden gebruikt. Dit vinden we allemaal heel belangrijk om gebruikers de juiste ervaring en ondersteuning te kunnen bieden. Bezoekers kunnen op elk moment onze stand bezoeken, waar ze steeds kunnen rekenen op een deskundig advies en doorlopende demonstraties. Ook worden er op vaste momenten presentaties gegeven, waarbij we de bezoeker wegwijs maken als het gaat om de stand van zaken met betrekking tot onze verschillende innovaties en oplossingen. Om al deze redenen is het voor ons gewoon een must om op de beurs aanwezig te zijn´, stelt Tommy Nagtegaal, verantwoordelijk voor Pro Solutions bij Stihl.
Uitdagingen
Alle professionele doelgroepen uit de groensector komen naar Biddinghuizen. Hoveniersbedrijven, groenvoorzieners, facilitymanagement, boomverzorgingsbedrijven, gemeentes en andere overheidsinstellingen, allemaal staan ze voor dezelfde uitdaging, namelijk de energietransitie. ´Je merkt dat de transitie in volle gang is; alle bedrijven hebben hiermee te maken en zijn er al mee gestart. Door de snelle ontwikkeling is het mogelijk om het machinepark steeds meer te verduurzamen en waar mogelijk over te stappen naar 100 procent elektrisch. Uiteraard brengt dit voor bedrijven enkele uitdagingen met zich mee. Het gaat om vragen als: wat is mijn stroombehoefte per dag? Hoeveel accu's heb ik nodig voor mijn dagelijkse werkzaamheden? Hoe ga ik laden: mobiel in het voertuig of is 's nachts laden op de vestiging voldoende? Al deze vragen over de energietransitie leven bij de professionele eindgebruiker.'
| Stihl AP-range |
|
|
Stihl gaat zijn klanten dan ook helpen bij dit vraagstuk. 'Met Stihl Pro Solutions bieden wij professionele ondersteuning. Met het Pro-team begeleiden wij klanten bij de energietransitie en faciliteren we gebruikers om onze producten zo efficiënt en comfortabel mogelijk te kunnen gebruiken. We ondersteunen op het gebied van machineparkbeheer, laad- en energiebeheer, training en financiering. Naast onze hoogwaardige producten bieden wij een volledig portfolio van services en diensten waarmee onze klanten de uitdagingen kunnen overwinnen. Zeer actueel is het laad- en energiebeheer, waarbij vragen gesteld worden als: hoeveel accu's heb je nodig? Hoe ga je laden? Is de juiste stroomvoorziening aanwezig? Welke wetgeving is hierop van toepassing? We bieden eigenlijk elke oplossing voor elk type gebruiker.'
Opladen
Zo wordt bij de meeste gemeentes de apparatuur opgeladen op een centrale locatie. ´De medewerkers komen meestal na een dag werken met de bus terug op die locatie, waar de machines worden geladen. Soms komt het voor dat medewerkers van bedrijven niet meer langs de zaak rijden omdat de afstand te groot is en de bedrijfsbus mee naar huis nemen. Dat kan betekenen dat de werktuigen mobiel moeten worden opgeladen in het voertuig. Daarvoor kunnen wij oplossingen bieden. Ook kun je een mobiel powerstation, de PS 3000, meenemen het veld in om daar te laden. Dergelijke oplossingen zullen we in Biddinghuizen toelichten.'
|
'Stihl connected biedt een volledig managementsysteem voor je machinepark om zo efficiënt mogelijk met onze producten te kunnen werken'
| |
|
Machineparkbeheer
Naast het laad- en energiebeheer kunnen ook andere solutions belangrijk zijn voor de eindklant. ´Zo zijn mobiliteitsoplossingen actueel. Op zich bieden we deze niet aan, maar we kijken wel hoe ons laadmanagement - laders en accu's - in de auto kan worden geïntegreerd. In de nabije toekomst wordt het mogelijk om elektrische gereedschappen op te laden op de accu van het voertuig zelf.' Machineparkbeheer is een ander aandachtspunt voor Stihl. 'Hoe beheer je je machinepark? Hiervoor hebben we een digitaal platform: Stihl connected. Daarop kun je zien waar de machine op een bepaald moment is, hoeveel draaiuren er zijn gemaakt, wanneer de machine moet worden onderhouden. Het is echt een volledig managementsysteem voor je machinepark. Ook belangrijk voor de klant is de vraag hoe efficiënt hij met de machines werkt: hoe kunnen ze doeltreffend worden ingezet en ingepland in relatie tot voertuigen of medewerkers? We faciliteren de eindgebruiker om zo efficiënt mogelijk met onze producten te kunnen werken.'
| Stihl CB 1-oplaadbox |
|
|
One-stop shop
Naast al deze solutions is uiteraard het hele professionele assortiment machines en gereedschappen van Stihl te zien op GroenTechniek Holland, inclusief de laatste noviteiten. 'Stihl neemt niet alleen deel om leads te genereren, maar ook om klanten te voorzien van advies op maat. De bezoeker kan terecht voor een breed scala aan informatie over Stihl. Ook nieuwe ontwikkelingen zullen niet ontbreken, zoals innovaties op het gebied van kettingzagen, bosmaaiers, heggenscharen, bladblazers, robotmaaiers en ander snoeigereedschap.'
| Tommy Nagtegaal |
|
|
Hoge verwachtingen
Nagtegaal heeft dan ook hooggespannen verwachtingen 'Ik ben optimistisch. We verwachten een mooi aantal bezoekers, mede door de combinatie met AgroTechniek Holland. GroenTechniek Holland kun je in feite beschouwen als een one-stop shop voor alle genoemde doelgroepen. Ze kunnen ook groot materieel bekijken, en bovendien zien ze de machines in actie. Dit vind ik een voordeel ten opzichte van een expobeurs, waar de klant eigenlijk in een showroom rondkijkt en waar contacten en leads worden gegenereerd. Op de beurs in Biddinghuizen komt het praktische gedeelte daar nog bij en dat is echt van toegevoegde waarde. Kom dus langs en bezoek ons op veld A in standnummer 1.01.'
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
Iedereen kan gratis kleine advertenties plaatsen via zijn eigen account.
|
|
|
|
| |
Sima 2024
|
zondag 24 november 2024 t/m woensdag 27 november 2024 |
|
|
|
|
|
|
|