Voor Provincie Noord-Brabant aan de slag op basis van een BVP contract |
|
|
|
zaterdag 15 september 2018 |
|
| 101 sec |
De Provincie Noord-Brabant heeft eind 2017 de opdracht uitgeschreven voor het dagelijks onderhoud van het provinciale wegennet in Noord-Brabant. Een opdracht die een wegennet van ruim 550 km omvat en waar J. van Esch BV in januari 2018 mee is gestart!
Om deze opdracht optimaal te kunnen vervullen hebben onze organisatie J. van Esch BV (Cromvoirt, Tilburg en Breda) en de organisatie Van Doorn (Geldermalsen) hun krachten gebundeld tot een nieuw samenwerkingsverband: Eschdoorn. Zowel geografisch als op het gebied van disciplines vullen we elkaar aan. Als specialisten in de buitenruimte kunnen we met onze kennis van het gebied, onze jarenlange ervaring en een professioneel machinepark de Provincie Noord-Brabant compleet ontzorgen.
We houden voor de Provincie het functioneren van het provinciale areaal in stand. Concreet betekent dit dat we het onderhoud verzorgen dat nodig is aan de volgende objectgroepen: verhardingen, markeringen, meubilair (zoals de bebording en bewegwijzering), faunavoorzieningen, kunstwerken (zoals bruggen, viaducten en tunnels), afwateringselementen, grassen, kruidenrijke vegetatie, bomen en heesters. Naast het dagelijks onderhoud zijn we verantwoordelijk voor werkzaamheden die voortvloeien uit incidenten en calamiteiten op de genoemde gebieden.
We werken op basis van een BVP contract. Best Value Procurement is een inkooptechniek waarbij uitgegaan wordt van het inkopen en realiseren van de hoogste waarde voor de laagste prijs. Bij BVP contracten schrijft de opdrachtgever zo min mogelijk eisen en standaarden voor. De exacte aanpak en werkzaamheden, incl. de controle daarop laat de provincie over aan ons: de experts. Het geeft de opdrachtgever wel zicht op het einddoel, uitgedrukt in kosten, tijd en kwaliteit, maar vraagt hem minimale inspanning. Het geeft ons meer ruimte om een verschil te maken op kwaliteitsniveau.
Bij de inschrijving hebben we onze kwaliteiten al laten zien, door in verschillende dossiers zo optimaal mogelijk onze expertise aan te tonen. De goede scores op het kwalitatieve deel van de aanbesteding zorgden er mede voor dat de opdracht aan ons werd gegund. Zo gaven we in het Prestatiedossier aan met welke prestaties we de projectdoelstelling willen behalen. In het Kansendossier beschreven we welke aanvullende mogelijkheden we zien om meerwaarde toe te voegen aan de projectdoelstellingen. In het Risicodossier toonden we aan dat we als experts zien welke risico's mogelijk kunnen optreden die de projectdoelstellingen bedreigen en welke risicobeheersingsmaatregelen we daarvoor treffen. In twee interviews met de sleutelfiguren binnen de samenwerking toonden we tenslotte aan dat we de opdracht tot in detail doorgronden en het in ons hebben het contract tot een succes te maken.
Systematisch is ook gewerkt aan een, voor dit contract specifiek, onderhoudsconcept om de doelstellingen te behalen. In maandelijkse rapportages tonen we aan dat ons pakket aan onderhoudsmaatregelen leidt tot het voldoen aan het gestelde niveau en aan de vigerende eisen. Hiervoor doen we ook binnen de organisatie diverse toetsen om ons eigen kwaliteitssysteem te controleren.
De opdracht loopt door tot en met 2020, met een mogelijke verlenging tot en met 2023. U zult onze medewerkers dus nog regelmatig aan het werk zien langs en op de wegen in de Provincie Noord-Brabant.
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
Iedereen kan gratis kleine advertenties plaatsen via zijn eigen account.
|
|
|
|
| |
Sima 2024
|
zondag 24 november 2024 t/m woensdag 27 november 2024 |
|
|
|
|
|
|
|