Whatsapp Facebook X LinkedIn Instagram RSS feed

BVB Substrates fuseert met het Finse Kekkilä

NIEUWS
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Kelly Kuenen, dinsdag 9 oktober 2018
76 sec


BVB Substrates gaat samen met Kekkilä, fabrikant en verkoper van onder meer substraten en meststoffen en dochterbedrijf van het Finse Vapo Oy. Op 1 januari 2019 gaan beide bedrijven officieel samen verder. Naam van de nieuwe holding wordt Kekkilä-BVB.

Peter Jan Kuiper (CEO BVB Substrates) en Vesa Tempakka (CEO Vapo Group)
Peter Jan Kuiper (CEO BVB Substrates) en Vesa Tempakka (CEO Vapo Group)

Peter Jan Kuiper is verheugd over de fusie: ‘Stabiel, voldoende grondstofreserves… Vapo Oy is een droompartner met wie we onze ambitie kunnen realiseren: duurzame oplossingen ontwikkelen voor onze klanten.’ Ambities die makkelijker te realiseren zijn voor een grotere partij, benadrukt Kuiper. ‘De globalisering en de dynamische wereldeconomie vragen om spelers van formaat. Wereldspelers die in staat zijn in te spelen op de vraag van de toekomst, de schaalvergroting en de nieuwe eisen van de afnemers. De fusie geeft ons de productiecapaciteit die nodig is om de wereldmarkten te blijven bedienen.’

Met de fusie ontstaat één sterk bedrijf dat grondstoffen, kennis en ressources in huis heeft voor één vloeiend integratief proces - van grondstof tot eindproduct, zo valt te lezen in de persverklaring. BVB en Vapo Oy zijn geen onbekende partijen voor elkaar; de relatie gaat al 50 jaar terug. Samen ontwikkelen BVB en Kekkilä, dochterbedrijf van Vapo Oy, al innovatieve technologieën en producten. Kuiper: 'Door gebruik te maken van elkaars expertise en onderzoeksfaciliteiten kunnen we onze R&D naar een nog hoger niveau tillen.'

Professionele markt en consumenten
Het nieuwe bedrijf richt zich op substraatproducten voor de professionele markt en consumenten. De fusie zorgt voor een stevige concurrentiepositie en baanzekerheid voor de medewerkers van BVB Substrates en Kekillä, aldus de partijen. Omdat organisatieonderdelen elkaar aanvullen en versterken is er geen noodzaak tot personeelsreductie als gevolg van de fusie. In de dagelijkse praktijk zullen werknemers weinig merken van de fusie; locaties, directies, bedrijfsnamen blijven gelijk. Ook de merken Kekkilä en BVB blijven bestaan.

'Prangende vragen van nu'
De strategische focus van de Kekkilä-BVB komt te liggen op het ontwikkelen van duurzame innovatieve oplossingen voor de "prangende vragen van nu". Kuiper: 'Denk aan oplossingen die duurzame ontwikkeling ondersteunen en water besparen. Zo kunnen we voorzien in de groeiende mondiale vraag naar schoon, lokaal geproduceerd voedsel en aantrekkelijke en aangename leefomgevingen. De fusie is een geweldige kans voor de nieuwe organisatie, om op deze duurzame vragen antwoorden te bieden en te excelleren. Om wérkelijk van betekenis te zijn.'


LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
Het GreenEvent Openbare ruimte: van grijs naar groen
donderdag 10 april 2025
t/m donderdag 10 april 2025
Jaarlijkse studiedagen van JUB Holland
dinsdag 15 april 2025
t/m donderdag 17 april 2025
Nationale Klimaat Vakbeurs 2025
woensdag 16 april 2025
t/m donderdag 17 april 2025
ReinigingsDemoDagen 2025
woensdag 14 mei 2025
t/m donderdag 15 mei 2025
Vakbeurs Openbare Ruimte België
donderdag 15 mei 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER