BVB Substrates fuseert met het Finse Kekkilä |
|
|
|
Kelly Kuenen,
dinsdag 9 oktober 2018 |
 |
| 76 sec |
BVB Substrates gaat samen met Kekkilä, fabrikant en verkoper van onder meer substraten en meststoffen en dochterbedrijf van het Finse Vapo Oy. Op 1 januari 2019 gaan beide bedrijven officieel samen verder. Naam van de nieuwe holding wordt Kekkilä-BVB.
Peter Jan Kuiper (CEO BVB Substrates) en Vesa Tempakka (CEO Vapo Group) |
Peter Jan Kuiper is verheugd over de fusie: ‘Stabiel, voldoende grondstofreserves… Vapo Oy is een droompartner met wie we onze ambitie kunnen realiseren: duurzame oplossingen ontwikkelen voor onze klanten.’ Ambities die makkelijker te realiseren zijn voor een grotere partij, benadrukt Kuiper. ‘De globalisering en de dynamische wereldeconomie vragen om spelers van formaat. Wereldspelers die in staat zijn in te spelen op de vraag van de toekomst, de schaalvergroting en de nieuwe eisen van de afnemers. De fusie geeft ons de productiecapaciteit die nodig is om de wereldmarkten te blijven bedienen.’
Met de fusie ontstaat één sterk bedrijf dat grondstoffen, kennis en ressources in huis heeft voor één vloeiend integratief proces - van grondstof tot eindproduct, zo valt te lezen in de persverklaring. BVB en Vapo Oy zijn geen onbekende partijen voor elkaar; de relatie gaat al 50 jaar terug. Samen ontwikkelen BVB en Kekkilä, dochterbedrijf van Vapo Oy, al innovatieve technologieën en producten. Kuiper: 'Door gebruik te maken van elkaars expertise en onderzoeksfaciliteiten kunnen we onze R&D naar een nog hoger niveau tillen.'
Professionele markt en consumenten Het nieuwe bedrijf richt zich op substraatproducten voor de professionele markt en consumenten. De fusie zorgt voor een stevige concurrentiepositie en baanzekerheid voor de medewerkers van BVB Substrates en Kekillä, aldus de partijen. Omdat organisatieonderdelen elkaar aanvullen en versterken is er geen noodzaak tot personeelsreductie als gevolg van de fusie. In de dagelijkse praktijk zullen werknemers weinig merken van de fusie; locaties, directies, bedrijfsnamen blijven gelijk. Ook de merken Kekkilä en BVB blijven bestaan.
'Prangende vragen van nu' De strategische focus van de Kekkilä-BVB komt te liggen op het ontwikkelen van duurzame innovatieve oplossingen voor de "prangende vragen van nu". Kuiper: 'Denk aan oplossingen die duurzame ontwikkeling ondersteunen en water besparen. Zo kunnen we voorzien in de groeiende mondiale vraag naar schoon, lokaal geproduceerd voedsel en aantrekkelijke en aangename leefomgevingen. De fusie is een geweldige kans voor de nieuwe organisatie, om op deze duurzame vragen antwoorden te bieden en te excelleren. Om wérkelijk van betekenis te zijn.'
LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|