| |||||||||||||
Onlangs startte een hernieuwde samenwerking tussen Donker Groep en Stihl. De samenwerking gaat verder dan de traditionele klant-leverancier relatie, en is een strategisch partnerschap waarbij Stihl, Donker Groep helpt om haar duurzaamheidsdoelstellingen te behalen. Maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen zit immers bij beide partijen in hun DNA verweven.
Donker Groep is al jaren een tevreden Stihl-klant en gaat nu een stap verder in de samenwerking onder het motto "Wij behouden het goede en gaan voor het beste". Donker Groep kiest voor totale ontzorging met de full-service leasing formule Stihl Total Care Pro. Stihl treedt in dit partnerschap op als totale business partner in samenwerking met uitvoerende Stihl-dealers. Broer Voolstra (Hoofd Inkoop): 'We zijn verheugd met dit strategisch partnerschap. Het geeft ons direct toegang tot de nieuwste technische en ergonomische ontwikkelingen van Stihl. Deze samenwerking zal ons ook helpen bij het behalen van onze duurzaamheidsdoelstellingen.' Dankzij Stihl Total Care Pro kan Donker Groep een beroep doen op het gespecialiseerd servicenetwerk van Stihl. Met een uitmuntende vakkennis over het machinepark, en het beheer en onderhoud ervan wordt volledig ingespeeld op de wensen, eisen en behoeften van Donker Groep. Met deze full-service lease formule is Donker Groep verzekerd van voldoende capaciteit en een optimale beschikbaarheid van machines. Zo hoeft Donker Groep zich geen zorgen te maken over de continuïteit zowel bij aanvang van de samenwerking als tijdens de volledige looptijd van het contract. Er is een reservevloot van machines beschikbaar indien er een machine uitvalt. Zo wordt stilstand vermeden. Stihl Total Care Pro bevat ook een gedegen keurings- en onderhoudsprogramma. Dit zorgt ervoor dat de machines tijdig gekeurd en onderhouden worden. Zo verliest Donker Groep geen productie- en reistijd aan onderhoud en keuring, en gaan de medewerkers van Donker Groep altijd op pad met goed werkende en veilige machines. De machinegebruikers hoeven alleen nog voor het dagelijks onderhoud zoals het slijpen en smeren van maai-, knip- en snijgarnituur te zorgen. Daarnaast worden er gepersonaliseerde opleidingen voor de medewerkers van Donker Groep georganiseerd. Zo zijn zij steeds volledig geïnstrueerd over klein onderhoud, en het veilig en ergonomisch gebruik van de producten. Om Donker Groep te helpen bij het behalen van haar duurzaamheidsdoelstellingen wordt de overgang van brandstof- naar accumachines gewaarborgd door het machinepark continu te vernieuwen. Zo beschikt Donker Groep steeds over een innovatief en actueel machinepark. Met de toepassing Stihl connected beheert Donker Groep haar machinepark. De toepassing registreert waardevolle data over de machines zoals het aantal draaiuren, het vereiste onderhoudsinterval, en brengt in kaart of de machines efficiënt ingezet worden. Dankzij de applicatie kan Donker Groep de inzet van haar medewerkers én machines zorgvuldig inplannen, en kan er bijvoorbeeld gemakkelijk beslist worden om een piekbelasting op te vangen met short lease. Dit strategisch partnerschap biedt Donker Groep directe toegang tot de nieuwste ontwikkelingen van Stihl. Donker Groep krijgt de mogelijkheid om de innovaties uit te testen en toe te passen in het werkveld. Tommy Nagtegaal (Business Development): 'We zijn verheugd met deze hernieuwde samenwerking. Donker Groep helpt ons bij het testen van nieuwe producten en concepten in het werkveld. De waardevolle feedback die Donker Groep ons geeft, nemen we mee in het ontwikkelingsproces van nieuwe producten.' Stihl is bovendien niet alleen leverancier, maar treedt ook op als adviserend partner en geeft Donker Groep aanbevelingen over bijvoorbeeld de laadvoorzieningen en de opslag van accu's. Stihl Total Care Pro staat voor kwaliteit, service en kennis: kwalitatieve producten, optimale klantondersteuning door totale ontzorging, en een gespecialiseerd en vakkundig servicenetwerk voor het onderhouden en beheren van de machines.
Tip de redactie |
|