KENNISS sluit precies aan bij filosofie van Van Raaij groenverzorging |
|
|
|
|
| 104 sec |
Online instructies en registraties bieden meerwaarde
Van Raaij groenverzorging heeft de primeur door als eerste bedrijf het leerplatform van KENNISS volledig uit te rollen binnen de eigen organisatie. Welke meerwaarde biedt KENNISS voor deze groenverzorger? We leggen het voor aan Maarten van Raaij. Hij is onder andere verantwoordelijk voor de registraties van certificeringen en het organiseren van toolboxen en trainingen.
Van Raaij groenverzorging houdt zich bezig met het integraal onderhoud van de openbare ruimte, machinaal knippen van hagen, onderhoud van verhardingen en de aanleg en het onderhoud van terreinen en sportvelden. Er werken ruim 60 mensen. Binnen Van Raaij speelt digitalisering een grote rol. Zo zijn de analoge tekeningen omgezet in tablets. De medewerkers kunnen op deze manier eenvoudig op de tablet zien waar bijvoorbeeld de hagen geknipt moeten worden.
|
'We waren op zoek naar een tool die het opleiden van medewerkers makkelijk maakt'
| |
|
Ook het informeren en opleiden van medewerkers wordt gedigitaliseerd, zodat er meer grip is op de ontwikkeling van medewerkers. KENNISS sluit precies aan bij de bedrijfsfilosofie van de groenverzorger, vertelt Maarten van Raaij. 'De mogelijkheden zijn oneindig. De laatste jaren werd er steeds minder aan opleidingen gedaan binnen Van Raaij. We waren daarom op zoek naar een tool die het opleiden van medewerkers makkelijk maakt. Hiervoor is KENNISS de oplossing.'
Medewerkers eenvoudig informeren
Vanuit VCA is Van Raaij verplicht om 10 toolboxen per jaar te organiseren voor medewerkers. Maarten van Raaij merkt dat de groepen medewerkers steeds groter worden, waardoor het moeilijk is om deze in één keer te informeren. De groepen klassikaal bij elkaar roepen leverde niet meer de gewenste situatie op. Door toolboxen online via KENNISS te verspreiden, bereikt hij met één druk op de knop al zijn 60 medewerkers. 'De jongens willen niet meer in de schoolbanken zitten. Daarom is dit een mooie aanvulling om de medewerkers eenvoudig te informeren.'
| . |
|
|
Meer zij-instromers
Door de komst van meer zij-instromers merkte Maarten dat het kennisniveau bij nieuwe medewerkers minder was. Met KENNISS kan hij trainingen klaarzetten die medewerkers op hun eigen tempo kunnen volgen. 'In KENNISS staan bijvoorbeeld proeftoetsen VCA, deze ga ik de medewerkers ieder jaar laten maken. Zo kan ik zien hoe ze ervoor staan en wat het kennisniveau op dat moment is.'
Vanuit VCA is Van Raaij ook verplicht om instructie aan medewerkers te geven. Dit moet ondertekend en geregistreerd worden. 'Medewerkers tekenen voor het praktijkboek dat ze ontvangen in KENNISS, ook wordt dit geregistreerd. Zo kan ik precies bijhouden wie het praktijkboek gelezen en ondertekend heeft. Op deze manier bewaak ik het overzicht van al mijn medewerkers via het LMS', aldus Maarten.
| . |
|
|
Instructievideo voor medewerkers
Van Raaij gaat na het groeiseizoen, vanaf september, een instructievideo voor medewerkers in KENNISS opzetten. Hier komt bedrijfsinformatie in voor, zoals 'Waar zet je de auto neer op het terrein?', 'Hoe gaan we om met brandstoffen?' en 'Wat zijn de regels op het thuisterrein ook alweer?' Ook worden de nieuw aanschafte aanhangwagens door middel van instructievideo's naar alle medewerkers gecommuniceerd. 'Binnen 10 minuten heb je zo'n instructie opgezet en binnen 12 minuten heb je deze met 60 man gedeeld, dit is precies wat wij zoeken', besluit Maarten.
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
Iedereen kan gratis kleine advertenties plaatsen via zijn eigen account.
|
|
|
|
| |
Sima 2024
|
zondag 24 november 2024 t/m woensdag 27 november 2024 |
|
|
|
|
|
|
|