Whatsapp Facebook X LinkedIn Instagram RSS feed

Slim leren en ontwikkelen: de nieuwste functionaliteiten van KENNISS

ARTIKEL
MARKT & ACTUEEL
BELEID & JURIDISCH
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Ralf Pijnenburg, dinsdag 10 december 2024
119 sec


Door toolboxen online via KENNISS te verspreiden, kunnen groenvoorzieners met één druk op de knop al hun medewerkers eenvoudig informeren. Het leerplatform bestaat uit steeds meer van dit soort kant-en-klare toolboxen over uiteenlopende onderwerpen. Dit als aanvulling op de fysieke toolboxen die eveneens in het platform kunnen worden geregistreerd. Daarnaast beschikt KENNISS tegenwoordig onder meer over een nieuwe online bibliotheek waarmee het werknemers van klanten wil stimuleren om zichzelf continu te blijven ontwikkelen.

Mark Jansonius (l.) en Laurens van Arendonk
Mark Jansonius (l.) en Laurens van Arendonk

KENNISS blijft steeds doorontwikkelen en doet dit in samenwerking met de klant. Op die manier ontstaat een steeds uitgebreider online platform waarmee bedrijven een actief leerbeleid kunnen creëren en constant inzicht hebben in de ontwikkeling van hun medewerkers. Productowner Mark Jansonius merkt op dat steeds meer organisaties behoefte hebben aan een gedegen rapportage over welke certificaten er intern in omloop zijn en hoelang deze geldig zijn. 'Daarnaast wil men goed inzicht hebben in welke medewerkers welke trainingen precies hebben afgerond of nog gaan volgen,' vertelt hij. 'Dit soort zaken kunnen we steeds beter in kaart brengen met ons online platform. Je kunt e-mailnotificaties krijgen over de geldigheidsduur van certificaten, zodat je meteen kunt acteren als deze aflopen. Dit is veel handiger dan dat je voortdurend een Excel-bestand dient bij te werken. Met onze slimme meldingen ontzorgen we klanten. Dit wordt zeer gewaardeerd.'

Toolboxen over actuele thema's in trek

Ook accountmanager Laurens van Arendonk is aangeschoven bij het gesprek. Hij wijst erop dat KENNISS steeds meer toolboxen aanbiedt. Het zijn er inmiddels ruim veertig en dit aantal blijft toenemen. 'We voegen iedere maand zeker twee toolboxen toe aan ons platform,' zegt hij. 'Zo hebben we recentelijk toolboxen over thema's toegevoegd, zoals veilig werken in de zon, het omgaan met alcohol en drugs, het omgaan met agressie en het elkaar aanspreken op het dragen van persoonlijke beschermingsmiddelen. Het zijn allemaal onderwerpen die ruimschoots de aandacht verdienen. We zien dat er echt veel gebruik wordt gemaakt van deze toolboxen die door externe organisaties als Cumela zijn ontwikkeld. De toolboxen bestaan uit korte maar krachtige video's, aangevuld met een klein deel tekst. Deze combinatie werkt goed voor onze doelgroep.'


Proactieve medewerkers dankzij de openbare bibliotheek

Jansonius voegt toe dat KENNISS ernaar streeft om werknemers te stimuleren om proactief op zoek te gaan naar de voor hen meest geschikte trainingen, cursussen of informatie waarin ze zichzelf graag willen verdiepen. 'Daarom hebben we een online bibliotheek ontwikkeld die de klant zelf kan samenstellen,' vertelt de productowner. 'Ze hoeven dus niet meer eerst aan hun leidinggevende te vragen naar een bepaalde cursus. Zo zorgen we ervoor dat alle kennis en informatie op een laagdrempelige manier online beschikbaar komen. Een goed voorbeeld komt van een grote groenvoorziener die recentelijk al zijn kennisbijeenkomsten op deze manier beschikbaar heeft gesteld. Medewerkers van deze onderneming stellen dit initiatief zeer op prijs.'


De online bibliotheek is door de klant zelf samen te stellen
De online bibliotheek is door de klant zelf samen te stellen

Inspelen op klantwensen

KENNISS peilt regelmatig waar de behoeften van zijn klanten liggen. Zo lanceerde men eind vorig jaar een functionaliteit waarmee ze praktijktrainingen goed kunnen inplannen. 'Deze service slaat zeer goed aan,' stelt Van Arendonk. 'Zo hebben bedrijven een goed overzicht van wie welke training heeft gevolgd. Daarnaast is het voor klanten handig dat ze zaken automatisch kunnen koppelen met bijvoorbeeld hun hr-pakket. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld nieuwe medewerkers direct aan de slag met een onboarding-programma.' Volgens de accountmanager kan KENNISS zijn platform steeds beter verbinden met externe systemen. 'Zo hebben klanten makkelijker toegang tot werkplekinspecties. Het past allemaal in de manier waarop we het medewerkers makkelijker willen maken om te leren en zichzelf te ontwikkelen. Onze software beweegt dan ook continu mee met de klant.'


Klanten vinden alle leeractiviteiten binnen hun organisatie op één plek
Klanten vinden alle leeractiviteiten binnen hun organisatie op één plek
KENNISS B.V.
CUMELA
LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

download artikel

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
GREEN OUTLET
GEVRAAGD: Webdesign Hamburg
maandag 25 november 2024
AGENDA
Groene Sector Vakbeurs 2025
dinsdag 7 januari 2025
t/m donderdag 9 januari 2025
Agribex 2025
woensdag 3 december 2025
t/m zondag 7 december 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER