Whatsapp Facebook X LinkedIn Instagram RSS feed

Joeri Welslau (Stihl Benelux): 'Schaken op meerdere borden'

NIEUWS
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Hein van Iersel, vrijdag 3 april 2020
68 sec


Joeri Welslau is directeur van Stihl en zit namens Stihl Benelux in het internationale crisisteam dat moet zorgen dat het bedrijf zo goed mogelijk door de crisis komt. De uitdagingen zijn aanzienlijk.

Joeri Welslau (Stihl)
Joeri Welslau (Stihl)

Stihl is een wereldspeler. Dat betekent dat het bedrijf overal in de wereld produceert en uit de hele wereld zijn componenten betrekt. Welslau: 'Aanvankelijk hadden we vooral last van de lockdown in China; nu hebben we vooral problemen met leveringen uit Noord-Italië. Verder is onze fabriek in Oostenrijk korte tijd gesloten geweest. We moeten dus constant schakelen om onze productie op niveau te houden. Als er bepaalde leveranciers uitvallen, moeten we zoeken naar alternatieven.'

'We moeten constant schakelen om onze productie op niveau te houden'

De levering aan eindgebruikers in België en Nederland loopt volgens directeur Welslau nog redelijk ongeschonden door. Cruciaal hierbij is het grote magazijn in Puurs in België, dat bemenst wordt door een team van 25 logistiek medewerkers. Welslau: 'We hebben het logistiek team in het Benelux-magazijn uit een oogpunt van risicospreiding direct in tweeën verdeeld. De ochtendploeg start om zes uur in de ochtend. Daarna wordt alles ontsmet en kan de middagshift aan het werk. We kunnen helaas niet zo accuraat leveren als gebruikelijk; onze logistiek partners en transporteurs hebben wat minder vrachten omdat de volumes landelijk wat kleiner zijn dan normaal.'

24/7 bezig met werk

De crisis brengt ook goede zaken. Welslau is trots op de inzet van zijn mensen, vooral op de jonge mensen die thuiswerk moeten combineren met de zorg voor jonge en opgroeiende kinderen. 'Mijn assistent, bijvoorbeeld, heeft een tweeling van drie jaar. Dan is het een hele klus om ook nog je werk gedaan te krijgen. Dat betekent dat je bijna 24/7 met je werk bezig bent.'
De situatie in België is iets anders dan in Nederland. De winkels van Belgische dealers zijn gesloten, maar de werkplaatsen draaien gewoon door. Als je als eindgebruiker iets nodig hebt, kan dat voor je klaargezet worden. Dat moet ook wel, want hoveniers en groenvoorzieners werken in België gewoon door.


LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER