Whatsapp Facebook X LinkedIn Instagram RSS feed

Kaartplatform Werkwijze(R) biedt opdrachtgever en -nemer transparantie

ADVERTORIAL
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Willemijn van Iersel, donderdag 27 december 2018
132 sec


'Dit is de toekomst, alle informatie op de juiste plaats'

Werkwijze(R) is een praktisch digitaal kaartplatform gebaseerd op GIS, een geografisch informatiesysteem. Het platform levert alle benodigde informatie voor opdrachtgever en opdrachtnemer. Werkwijze(R) is ontwikkeld door Denkwijze(R) Tender & Projectmanagement, een jong ambitieus bedrijf, dat ook mkb-ondernemers begeleidt in het tenderproces. Wij spraken Pieter Verloop over Werkwijze(R). Welke informatie is er benodigd en waarin onderscheidt Werkwijze(R) zich? Ook spraken wij twee groenvoorzieners die sinds een jaar werken met Werkwijze(R). Hoe bevalt het hen?


Verloop: 'Wanneer je duidelijke digitale kaarten hebt, geeft dit inzicht. Zo weet je altijd waar er onderhoud uitgevoerd moeten worden en wanneer het onderhoud is uitgevoerd. Als opdrachtnemer kun je zien of de werkzaamheden volgens planning lopen. De opdrachtgever kan zien of de opdrachtnemer zijn afspraken nakomt. Opdrachtgevers én opdrachtnemers kunnen zo op het juiste moment monitoren, sturen en rapporteren. Werkwijze(R) verlicht de administratieve en organisatorische taken, doordat deze voor een groot gedeelte geautomatiseerd worden.'

Werkwijze(R) verlicht de administratieve en organisatorische taken, doordat deze voor een groot gedeelte geautomatiseerd worden

Waarom Werkwijzer?

Voor opdrachtgevers is het van belang dat zij vanuit hun regierol inzicht houden in het areaal. Opdrachtnemers moeten kunnen aantonen dat zij de werkzaamheden hebben uitgevoerd of hebben gemeld dat de werkzaamheden niet kunnen worden uitgevoerd. Kortom, bij het beheer en onderhoud van de buitenruimte moet veel informatie worden vastgelegd en gedeeld. Werkwijze(R) kan hiervoor als tool gemakkelijk ingezet worden. Alles is 24/7 online inzichtelijk. Verloop: 'Werkwijze(R) is een mooie tool om altijd te blijven communiceren. Het biedt transparantie voor opdrachtgever én -nemer.'


Digitale kaarten de toekomst

Ik sprak twee groenvoorzieners die sinds een jaar werken met Werkwijze(R). Hoe bevalt het ze? Een van hen is William Sinke, van Sinke Onkruidbeheersing en Groenzorg uit Kruiningen (Zeeland). Sinke is nu één jaar bezig met Werkwijze(R). Tijd om de balans op te maken. Sinke vertelt: 'Wij hebben gekozen voor Werkwijze(R) omdat we geloven dat dit de toekomst is. Hiervóór brachten we altijd alles op papier in kaart. Dit werd omslachtig. Ik vind het mooi om te zien hoe transparant de communicatie is geworden. Iedereen weet van elkaar wat hij doet. Ik denk ook dat er zo minder kans is op miscommunicatie. Je opdrachtgever kijkt altijd mee. Voor ons is het nu in het eerste jaar wel even schakelen; we lopen nog tegen wat dingetjes aan. Maar van Denkwijze(R) krijgen we geweldige ondersteuning; ze denken altijd met ons mee. Wij hebben onze knelpunten nu in kaart en gaan samen met Denkwijze(R) hiermee aan de slag in het tweede jaar.'


Personaliseren

'Het is een standaard kaartplatform, maar het fijne is dat ze het helemaal kunnen personaliseren voor ons bedrijf. Daarom is het het eerste jaar nog een beetje zoeken wat werkt voor ons en wat niet.' Sinke gebruikt Werkwijze(R) voornamelijk om zo transparant en overzichtelijk mogelijk met opdrachtgevers te kunnen communiceren. Hij vertelt dat hij veel positieve reacties krijgt van zijn opdrachtgevers. 'Maar je merkt ook dat er mensen zijn die er wat minder feeling voor hebben. Het is toch een grote digitaliseringsslag. Wij denken echt dat dit de toekomst is, alle informatie op de juiste plaats.'


Geen papierwinkel

Mitchell van den Ende, werkzaam bij Verkuil en Moree Buitenruimtespecialisten, werkt sinds mei met Werkwijze(R). 'Wij gebruiken Werkwijze(R) tot nu toe bij twee gemeentes. We gebruiken het voornamelijk om CROW-beeldschouwpunten uit te voeren. Onze jongens die buiten werkzaam zijn, hebben alle info over de schouwrondes paraat op de iPad. Als ze klaar zijn, kunnen ze meteen foto's van het resultaat bijvoegen. De gegevens van de schouwrondes komen zo direct terecht bij de opdrachtgevers. Zij kunnen ze gemakkelijk controleren en eventuele aandachtspunten doorgeven; dit alles in Werkwijze(R), dat werkt ideaal. Onze jongens hoeven minder vaak naar de zaak te komen om de hele papierwinkel af te handelen en ook gemeentes hoeven geen controlerondes meer te rijden. Voor beide partijen wordt alles zo een stuk inzichtelijker. Wij denken dat hier toekomst in zit. Er liggen bij ons al plannen klaar om Werkwijze(R) bij meerdere opdrachtgevers in te zetten.'


Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd.   LOGIN   of maak gratis een account aan.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

download artikel

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
Foire de Libramont
zondag 28 juli 2024
t/m woensdag 31 juli 2024
PlantariumGroen-Direkt Najaarseditie 2024
woensdag 21 augustus 2024
t/m donderdag 22 augustus 2024
Groentechniek Holland 2024
woensdag 11 september 2024
t/m zaterdag 14 september 2024
Future Green City 2024 in Utrecht
maandag 23 september 2024
t/m donderdag 26 september 2024
Vakbeurs Openbare Ruimte 2024
woensdag 25 september 2024
t/m donderdag 26 september 2024

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
GIP
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER