Slim verzonnen: laadpaal voor fietsen |
|
|
|
|
| 48 sec |
Ton Willems, Glampère: 'Slimme technologie, die geld bespaart en gastvrijheid in stand houdt'
Veel (horeca-)ondernemers stellen als een vorm van gastvrijheid gratis elektriciteit ter beschikking aan hun gasten of medewerkers. De kosten daarvan kunnen volgens Ton Willems, directeur van Glampère, aardig in de papieren lopen. Daarom ontwikkelde hij de Velotap, een laadpaal voor e-bikes.
Ton Willems van Glampère met de door hem ontwikkelde Velotap laadpaal |
Ton Willems rekent even voor. 'Als je vier fietsen met een snellader inplugt in een stopcontact kunnen de kosten voor één uur gauw meer dan € 6 bedragen. Dat is veel geld, zeker als je je realiseert dat deze bezoekers alleen eenn paar kopjes koffie nuttigen.' Daarom ontwikkelde Willems de Veloptap. Deze laadpaal geeft niet de volle 1800 Watt die sommige snelladers vragen, maar topt dat af naar 400 Watt. De kosten zijn dan iets lager en tegelijk kun je de gast of de bezoeker toch helpen om na twintig minuten laden weer de weg op te kunnen. Willems: 'Het aantal snelladers is nu nog beperkt, maar door de opkomst van speed-pedelecs en fat bikes zal dit aantal sterk toenemen.'
|
'Deze laadpaal geeft niet de volle 1800 Watt die sommige snelladers vragen, maar topt dat af naar 400 Watt'
| |
|
Intelligentie
Willems: 'Er zit een hoop intelligentie in onze Velotap-laadpaal. Hij is uit te zetten, zodat hij buiten de openingstijden niet fungeert als gratis toevluchtsoord waar niet-gasten hun telefoon of fiets komen opladen. Verder zijn stopcontacten van de Velotap voorzien van een kindersluiting en is de laadpaal helemaal uit RVS vervaardigd en daardoor uitermate robuust en duurzaam.'
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|