|
| 77 sec |
Als hoofdredacteur van de NWST-vakbladen heb ik de schone taak om voor zes vakbladen alle interviews, artikelen en wat wij nog allemaal meer publiceren vooraf te lezen. Dat is een pittige job en, als ik helemaal eerlijk ben, niet op alle momenten even boeiend. Niet alles wat wij maken, verdient automatisch een Summa Cum Laude-predicaat. Soms is er geen klik tussen de journalist en de geïnterviewde, hebben we misschien niet zo'n goede dag of is het onderwerp bij nader inzien toch iets minder onderscheidend dan we vooraf hadden ingeschat.
|
Uit de reactie op de aanbestedingsbarometer in de voorlaatste editie van Stad + Groen blijkt dat er veel kritiek is op de huidige praktijk van aanbesteden
| |
|
Het is - en nu word ik een beetje filosofisch - net als het leven; soms gaat alles lekker en soms gaat het even wat minder. Des te vervelender is het op, momenten dat wij iets maken dat er in mijn visie echt toe doet, je getrakteerd wordt op een hoop gezeur van een afdeling communicatie. Een afdeling, die niets van het onderwerp weet en feitelijk maar één doel heeft: een directeur of bestuurder uit de wind houden en ieder scheurtje en krakje in het imago van het bedrijf zorgvuldig maskeren. Sommige mensen noemen dat marketing. Ik vind het eerlijker om dat te omschrijven als plamuren. Het presenteren van een volstrekt onwerkelijk beeld van jouw organisatie. Heel vaak komt dit overigens niet voor, maar in mijn ervaring komt dit vaker voor bij overheidsinstanties of semipublieke organisaties. In deze uitgave van Stad + Groen is een volgens mij verder volstrekt onschuldig interview te lezen met een voorvrouw van een SW-bedrijf, die zich laat kennen als iemand die echt voor haar mensen durft te gaan staan.
|
Door zaken bespreekbaar te maken, kun je als sector naar een hoger niveau groeien
| |
|
Helaas hebben wij dit interview, op aandrang van deze afdeling communicatie, moeten anonimiseren, maar haar echte naam is bij de redactie bekend. Als vakblad zou het voor ons een uitdaging moeten zijn om juist dit soort verhalen onder de aandacht te brengen. Uit de reactie op de aanbestedingsbarometer in de voorlaatste editie van Stad + Groen blijkt dat er veel kritiek is op de huidige praktijk van aanbesteden. En alleen door zaken bespreekbaar te maken, kun je als sector naar een hoger niveau groeien.
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
| |
Agribex 2025
|
woensdag 3 december 2025 t/m zondag 7 december 2025 |
|
|
|
|
|
|
|